طرز تهیه نوشیدنی تخم شربتی

نوشیدنی تخم شربتی یه شربت خوشمزه با ظاهری زیبا که در فصل گرما و مخصوصا ماه زمان بسیار پر طرفدار می باشد.

 تهیه تخم شربتبی با دانه چیا و دانه تخم ریحان تفاوت دارد که ما در اینده طزر تهیه آن با دامه چیا را نیز آموزش خواهیم داد. امیدواریم از تهیه انواع نوشیدنی تخمه شربتی لذت ببرین.

مرحله اول: ابتدا دانه های تخم شربتی را به همراه مقداری آب در ظرفی زیخته و حدود 15 دقیقه صبر کنید تا لعاف دار شود.

مرحله دوم: پس از شستشو تخم شربتی را داخل پارچ بریزید و به آن 4 پیمانه آب سرد، آبلیمو (در صورت تمایل تکه های لیمو) و شکر اضافه کنید. خوب مخلوط کنید تا شکر حل شود.

در صورت تمایل می توانید به آن مقداری زعفران نیز اضافه کنید.

همچنین در صورت تمایل می توانید برای شیرین شدن به جای شکر، مقداری شهد به آن اضافه کنید.

مرحله سوم: برای رنگ دار شدن نوشیدنی خود می توانید از عرقیات مختلف (مثل بیدمشک، نسترن، گلاب و…)، آبمیوه ها، اسموتی، گل ها، سبزیجات و نوشیدنی های گوناگون استفاده کنید.

تهیه تخم شریتی چند رنگ

 برای تهیه شربت چند رنگ تخم شربتی باید غلظت هر لایه با لایه های دیگری متفاوت باشذ. یعنی پایین ترین رنگی که استفاده می کنید باید از همه غلیظ تر باشد و به ترتیب از غلظت شربت کم شود تا سبک تر شده و روی هم قرار بگیرند.

مثلا در لایه ی زیرین از زعفران دم کرده ی غلیظ، در لایه ی وسط از تخم شربتی بوده و در لایه ی سوم آن از چای ترش رقیق (قرمز) و اسانس نعنا (سبز) و آب استفاده کنید.

هچنین میتوان در تهیه آن از نوشیدنی های انرژی زا با رنگ های مختلف استفاده نمود. توجه داشته باشید که در صورت استفاده از نوشیدنی های انرژی زا بهتر است که از شهد یا شکر استفاده نکنید.