خواص آلوئه ورا برای پوست

امروزه در بسیاری از محصولات پوست و مو مانند انواع و اقسام کرم‌ها، آبرسان‌ها، ماسک‌های مو، اسکراب صورت و غیره استفاده می‌شود. آلوئه ورا یک گیاه با آبرسانی بسیار بالا برای پوست می باشد. بصورتی که پس از استفاده از آن، پس از چند دقیقه متوجه تغییر پوست پوست خود خواهید شد.

مدتهاست که این گیاه یک درمان خانگی برای اختلالات پوست می باشد، مصرف آن باعث لطافت پوست می شود و باعث بهبود بسیاری از بیماری های جزئی پوست می شود.

استفاده از آلوئه ورای برای درمان التهابات پوستی

از این گیاه به دلیل آبرسانی بالا برای تیریع ترمیم سوزش ها و التهابات پوستی مانند آکنه، اگزما، آفتاب سوختگی و … استفاده می شود. لازم است به این نکته توجه نمود که خود آلوئه ورا به تنهایی باعث درمان نمی شود بلکه به واسطه خاصیت آبرسانی و ویتامین ها موجود، باعث سرعت بخشیدن به روند ترمیم می گردد.

تاثیر آلوئه ورای بر روی پوست خشک

به دلیل آبرسانی بالا، این گیاه تاثیر بسیار مفیدی بر روی پوست می گذارد. برای استفاده از ژل آن می توانید یک برگ آلوئه ورا را به کمک چاقو از وسط دو نیم کرده و ژل آن را به کمک یک قاشق جدا کنید و به آراامی بر روی پوست خود قرار دهید

تهیه ماسک خانگی آلوئه ورا

برای تهیه ماسک خانگی و سریع آلوئه ورا کافی است ابتدا پوست صورت خود را کاملا شسته، پس شکر قهوه ای، روغن زیتون وعصاره آلوئه ورا را باهم مخلوط کرده و بر روی پوست خود قراردهید. پس از مدت ده دقیقه می توانید پوست صورت خود را بشویید.