فواید آب نارگیل برای پوست

استفاده موضعی از آب نارگیل از جوش‌های تابستانی جلوگیری می‌کند و عوارض ناشی از آبله، آبله مرغان و سرخک را کاهش می‌دهد.
 بدن در تابستان با سرعت بیشتری گرم می‌شود در نتیجه پوست با سرعت بیشتری رطوبت خود را از دست می‌دهد. نوشیدن آب نارگیل پوست را هیدراته نگه می‌دارد، بدن را خنک کرده و تا حدودی کم آبی و از دست رفته را جبران و رطوبت پوست را حفظ می کند.
نوشیدن آب نارگیل و استفاده مناسب از آن می تواند تا حدودی علائم پیری را کاهش دهد و یا حداقل آن را به تاخیر اندازد. آب نارگیل حاوی مقادیری از سیتوکینین‌ها به ویژه کینتین است که می‌تواند از آسیب اکسیداتیو جلوگیری کند و فرآیند پیری سلولی را به تأخیر بیاندازد. این فرایند باعث کاهش پیری شدن سلول‌ ها می شود و به همین دلیل است که از کینتین در محصولات مراقبت از پوست در برابر نور استفاده می‌شود.
در طب سنتی از آب نارگیل به دلیل خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و ترمیم زخم استفاده می‌شود. به همین دلیل می تواند به درمان آکنه و بهبود رنگ پوست کمک کند.
آب نارگیل مقادیر قابل توجهی از ویتامین سی و اسید لوریک می باشد که تاثیر مثبتی در سلامتی پوست دارد و رشد کلاژن را تقویت می کند. ویتامین C از پوست در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش و اثرات استرس و عوامل محیطی محافظت می‌کند. همچنین رشد کلاژن را تقویت می‌کند و باعث جوانی پوست می‌شود. اسید لوریک خواص ضد میکروبی دارد که به درمان عوارض پوستی مانند آکنه کمک می کند.
آب نارگیل منبع خوبی از الکترولیت‌ها است. گروهی از مواد معدنی که آب را جذب می کنند. در حین ورزش یا سایر فعالیت‌های بدنی، هنگام تعرق، بدن الکترولیت‌ها را از دست می‌دهد . تحقیقات نشان داده که آب نارگیل به حفظ تعادل الکترولیت پوست کمک می‌کند و باعث می شود پوست مقادیری از رطوبت را حفظ کرده و هیدراته بماند.
راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید آب نارگیل را به رژیم مراقبت از پوست خود اضافه کنید تا از فواید آن نهایت استفاده را ببرید.

همچنین بررسی ها نشان داده که ماساژ پوست صورت به کمک آب نارگیل می‌تواند بافت پوست را نرم و صاف کند. به همین دلیل برای حفظ سلامت پوست می‌توانید آب نارگیل بنوشید یا با موادی مانند عسل و آلوئه‌ورا مخلوط کنید و به صورت ماسک‌ بر روی پوست صورت مالیده و یا از عصاره آن استفاده کنید تا پوست خود را مرطوب نگه‌دارید.


از دیگر موارد استفاده از آب نارگیل بهرمندی از آن به عنوان پایه‌ای برای پاک کننده‌ها و تونرهای خانگی می باشد.
بهر حال چه آن را مصرف کنید و چه آن را روی پوست خود بمالید، آب نارگیل می‌تواند از هر دو جهت برای پوست شما مفید باشد. با این حال، اگر می‌خواهید به طور منظم آب نارگیل بنوشید، باید مراقب باشید. 

آب نارگیل ممکن است به کاهش التهاب ناشی از آکنه کمک کند.
آب نارگیل حاوی اسید لوریک است، یک عامل ضد میکروبی، که ممکن است به کاهش التهاب آکنه و بهبود جوش‌ها کمک کند. علاوه بر این، دارای خواص ضد التهابی است که ممکن است درد ناشی از جوش را تسکین دهد.
با این حال، اگر آکنه و جوش شدید دارید، بهتر است با یک متخصص پوست مشورت کنید و داروهای مناسب را مصرف کنید.


نتیجه‌گیری
آب نارگیل یک نوشیدنی عالی برای تابستان است که برای سلامت پوست شما مفید است. دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که می‌تواند علائم پیری را به حداقل برساند، زخم را بهبود بخشد و سلامت کلی پوست را حفظ کند. نوشیدن آب نارگیل می‌تواند سطح انرژی شما را افزایش دهد. همچنین می توان آن را با سایر نوشیدنی ها نیز مخلوط کرد. با این حال، مطمئن شوید که آن را در حد اعتدال بنوشید زیرا ممکن است سطح پتاسیم را در بدن شما افزایش دهد. همچنین، اگر یک بیماری زمینه‌ای دارید یا از داروهای NSAID استفاده می‌کنید، قبل از مصرف آب نارگیل با پزشک مشورت کنید.