zaki-energy

فواید و مضرات نوشیدنی انرژی زا

نوشیدنی های انرژی زا

شاید برای شما هم پیش آمده که برای افزایش انرژی، تمرکز مغزی، هوشیاری و قوای جسمانی به نوشیدینی های انرژی زا روی آورده باشید.
اگر اینطور است، شما جز 40دصد مصرف کننده نوشیدنی های انرژی زا هستید.

تقریبا یک سوم ار نوجوانان 12 تا 17 سال جز مصرف کتتده گان دائمی نوشیدنی های انرژی زا هستند.

مضررات نوشیدینی های انرژی زا

مصرف بیش از حد هر ماده غذایی می تواند برای بدن آسیب هایی به دنبال داشته باشد. اما در مورد نوشیدینی های انرژی لازم است که با دقت بیشتری انتخاب و مصرف شوند.
مصرف بیشس اندازه این ماده مغذی می تواند باعث مسمومیت و بستری شدن نیز شده و سلامت شما را به خطر بی اندازد. مصرف نوشیدنی های انرژی زا همراه با الکل باعث افزایش رفتارهای پرخطر و هیجانی مانند ضرب و شتم خواهد شد.
همچنین مصرف نوشیدینی های انرژی زا در دوران بارداری نیز بهتر است با دستور پزشک صورت گیرد.
نوشیدینی انرژی زا حاوی کافئین می باشند و از عوارض مصرف زیاد کافئین می‌توان به اضطراب، به هم خوردن ریتم طبیعی خواب، مشکلات گوارشی و ریفلاکس معده اشاره کرد.

فواید نوشیدنی انرژی زا

در صورتی که نوشیدینی های انرژی زا بدون الکل و در اندازه متعارف مصرف شود می تواند باعث افزایش انرژی، افزایش تمرکز، افزایش توان بدنی و … شود.
با توجه به افزایش نوان بدنی این ماده، بهتر است که مصرف آن همراه ورزش کردن باشد. و توصیه می شود که نوشیدینی هایی اسفاده شود که به غیر از قند، حاوی سایر مواد مغذی نیز باشد.

بهترین زمان مصرف نوشیدنی های انرژی زا

بهترین زمان مصرف نوشیدنی های انرژ زا، قبل از ظهر می باشد. بدلیل وجود کافئین در صورت مصرف آن در ساعات انتهایی روز و قبل از خواب، باعث بر هم خوردن ریتم شبانه روزی خواهد شد.